All Jobs Parking Solutions levert totaalinrichting in Hartje Rotterdam t/o Centraal Station
Zowel Ballast Nedam als Besix kiezen voor All Jobs Parking Solutions voor totaalinrichting nieuwe parkeergarage en fietsenstalling in hartje Rotterdam t/o Centraal Station
Het Kruisplein verandert straks in een open verbinding tussen het Centraal Station en het centrum.
'De voetganger centraal' geldt ook voor het Kruisplein. Een groene wandelboulevard om over te flaneren. Stevige bomenrijen domineren straks het verkeersluwe plein. Samen met de Westersingel vormt het Kruisplein straks de culturele as van Rotterdam.
Parkeergarage
Onder het Kruisplein wordt een vijflaagse parkeergarage gebouwd met plaats voor maar liefst 760 auto's. Met het diepste punt op -20 NAP, is het de diepste garage in Nederland.
De parkeergarage wordt ingericht door All Jobs Parking Solutions in de huisstijl van de gemeente Rotterdam. Onlangs verzorgde All Jobs ook de (her-)inrichting van de Museumpark garage.
Bij het plan hoort ook een ondergrondse straat tussen de Weenatunnel, die zowel op de nieuwe garage als de bestaande Schouwburgpleingarage aansluit. Het Kruisplein wordt als verbinding tussen binnenstad en station één van de belangrijkste pleinen van de stad.
Doorsnede van de nieuwe Kruisplein parkeergarage in Rotterdam Centrum t/o Centraal Station.
In het 'dak' van de parkeergarage komt een waterberging dat als overstort dient van de Westersingel.
Via een bovengrondse voetgangersuitgang kom je uit op het autoluwe Kruisplein.
Een kijkje in de toekomst, bent u benieuwd hoe de nieuwe parkeergarage Kruisplein eruit komt te zien? Klik dan HIER voor een ondergronds ritje door de garage.
Ondergrondse fietsenstalling:
Ballast Nedam bouwt ondergrondse fietsenstalling in Rotterdam.
De bouw van de ondergrondse fietsenstalling onder het nieuwe Stationsplein in Rotterdam is gestart. In opdracht van de gemeente Rotterdam realiseert Ballast Nedam dit project. De aanneemsom bedraagt € 14.943.000,-. De bouw van dit complexe project vraagt de nodige expertise. De ruim 600 heipalen moeten het 5.200 m2 grote dak van de fietsenstalling ondersteunen. Vervolgens wordt er 20.000 m3 grond onder het dak ontgraven waarna pas de vloer en de wanden gestort worden. De dakplaat moet het vierde kwartaal 2012 gereed zijn en het gehele project exact een jaar later. De ondergrondse fietsenstalling is een onderdeel van het nieuwe Centraal Station in Rotterdam. Omdat de afgelopen vijf jaar het aantal fietsen rond het Stationsplein meer dan verdubbeld is, heeft de gemeente dit probleem tijdens de ontwikkeling van het nieuwe Centraal Station meegenomen. Op deze manier blijft het gebied rondom het station overzichtelijk en biedt het de voetganger ruim baan. Aan veiligheid is extra aandacht besteed tijdens het ontwerp. De wanden van de fietsenstalling geven permanent licht, achter de mat glazen muren brandt permanent witte led-verlichting. Omdat de tweelaagse fietsenrekken het overzicht belemmeren, wordt er met rechte gangen en spiegels gewerkt waardoor je kan zien waar er nog een parkeerplek over is en van welke kant er een fietser of voetganger passeert. Voor de inrichting van de fietsenstalling heeft ook Ballast Nedam, in navolging van Besix voor de parkeergarage, gekozen voor All Jobs Parking Solutions. Naast de expertise, is de flexibiliteit, en de kunst van het "ontzorgen" aan All Jobs toevertrouwd. All Jobs verzorgde ook de inrichting van een viertal parkeergarages welke door Ballast Nedam in het recente verleden zijn opgeleverd (Meander Zkh. Amersfoort, Reinier de Graaf Gsth. Delft, Maanplein Den Haag en Lievensberg Zkh. Bergen op Zoom).
- Like
- Opslaan